LEZÁRULT A DUSZA ÁRPÁD PROGRAMOZÓMŰHELY
2024/2025-ÖS ÉVADA
A Dusza Árpád Programozóműhely idei évada 2025. február 22-én sikeresen lezárult. A műhely célja idén is az volt, hogy tehetséges középiskolai diákok számára biztosítson egy inspiráló környezetet, ahol fejleszthetik programozási és problémamegoldó készségeiket, valamint betekintést nyerhetnek a csapatmunka és az innováció világába.
Idén is számos kiváló csapat dolgozott izgalmas projekteken, amelyek kreatív és technológiai megoldásokat kínáltak különböző problémákra.
Az idei év csapatai és ötletei:
3+2G
- Rövid leírás: Szerződések írását segítő alkalmazás
- Technológiák: Electron
- Iskola: Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma, Pécs
Friss hús
- Rövid leírás: Kisállatok életét szimuláló játék
- Technológiák: Godot, MagicaVoxel
- Iskola: Váci Piarista Gimnázium, Vác
GG
- Rövid leírás: Versenyfutás valós helyszínekre mobilapplikáción keresztül, közösségi élménnyel és társadalmilag hasznos kihívásokkal
- Technológiák: React Native + ASP.NET
- Iskola: Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen
IndexOutOfRange
- Rövid leírás: Űrben játszódó AI-t hasznosító játék
- Technológiák: Unity, C#, MySQL
- Iskola: Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen
Korlátlanul
- Rövid leírás: AI-t hasznosító 2D-s játék
- Technológiák: Kotlin, Firebase, Android Studio
- Iskola: Kaposvári Táncsics Mihály Gimnázium, Kaposvár
Laborpatkányok
- Rövid leírás: Közösségi programozási feladatgyűjtemény
- Technológiák: PostgreSql, c# backend, nextjs frontend
- Iskola: vegyes csapat több középiskolából
Legionem
- Rövid leírás: Gamifikált szokáskövető alkalmazás
- Technológiák: Flutter, Google Firebase
- Iskola: Kecskeméti Református Gimnázium, Kecskemét
Memento Mori
- Rövid leírás: Tanulást segítő memóriajáték
- Technológiák: Html/Css/Typescript, VueJs, Bootstrap
- Iskola: Váci Piarista Gimnázium, Vác
moszafo
- Rövid leírás: Továbbgondolt Bang! kártyajáték
- Technológiák: Svelte, Typescript
- Iskola: BMSZC Pataky István Híradásipari és Informatikai Technikum, Budapest
PyFlare Dev Team:3
- Rövid leírás: Vizuális platform Python nyelv tanulásához
- Technológiák: Flask + Prisma + MySQL
Vite React - Iskola: BMSzC Bolyai János Műszaki Technikum és Kollégium, Budapest
Undefined
- Rövid leírás: Űrben játszódó túlélős és felfedezős játék
- Technológiák: Godot, GdScript, github
- Iskola: Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen
кот
- Rövid leírás: Automatizált zenekönyvtár menedzselő alkalmazás
- Technológiák: GoLang, Angular, GitHub
- Iskola: KRK Szilády Áron Gimnázium és Kollégium, Kiskunhalas
A műhely zárórendezvényén a résztvevő csapatok bemutatták fejlesztéseiket, és megosztották tapasztalataikat a mentorokkal és a szakmai közönséggel. A program során a diákok nemcsak technikai tudásukat mélyítették el, hanem értékes visszajelzéseket is kaptak, amelyek segíthetik őket jövőbeli fejlődésükben.
Ezúton is köszönjük minden résztvevő diák, felkészítő tanár, mentor és szervező munkáját!
A Dusza Árpád Programozóműhely jövőre is várja a fiatal tehetségeket!
A zárórendezvényen készült képek itt tekinthetők meg: GALÉRIA
VISSZAJELZÉSEK A CSAPATOKTÓL
Torvaji Boglárka, a Memento Mori csapattagjának beszámolója a Zárórendezvényről:
Dusza Műhely Zárórendezvény
Február 22-én tartották meg a az ELTE Informatikai Kara, illetve az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete által meghirdetett Dusza Árpád programozói műhelynek záró eseményét
A rendezvényen tizedikes informatika ++ csoporttal vettünk részt. A projekten október óta dolgoztunk két csapatban, én három osztálytársammal (Danczi Imola, Heier Ágoston, Gémes Dániel) alkottunk a „Memento Mori” nevű csapatot, illetve négy évfolyamtársam (Pozsgai Kristóf, Czinege Milán, Balázsovics Péter, Jaczó Ádám) alkották a „Friss hús” nevű csapatot.
A feladatunk egy egyéni projektötlet elkészítése volt egy csoportmentor segítségével. A munkánk részeredményeit a havi rendszerességgel tartott workshopokon volt lehetőségünk bemutatni, illetve itt ismerkedhettünk meg a többi csoport projekjével és azzal is, hogy ők milyen technológiát használtak az ötletük megvalósításához és milyen problémákba ütköztek.
A záróesemény az ELTE Informatikai Karán került megrendezésre, ahol már a kész projektünket mutattuk be. A program során rengeteg élményben és új ismeretben gazdagodtunk, volt lehetőségünk a szakmában dolgozó mentoroktól tanulni és megismeri hogyan áll össze egy nagyobb szabású programozási projekt és ezt hogyan lehet csapatban megvalósítani például a kódok összeszerkesztése által, ami nagyon izgalmas volt. Biztosan tudjuk majd hasznosítani a későbbiekben is az itt megszerzett tudást.
A mellékelt fotók a záróeseményen készültek.
További részletek a programról: https://duszamuhely.hu/
Torvaji Boglárka 10. C
Az ELTE IK beszámolója a zárórendezvényről:
2025. február 22-én mutatta be eredményeit a Dusza Árpád Programozóműhely
A workshopon rekordszámú, 14 középiskolás csapat mutatta be informatikai projektjét. A Dusza Árpád Programozóműhelyt az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete (ISZE) és az ELTE Informatikai Kar szervezi, célja az informatikai tehetséggondozás, a középiskolások megismertetése a komplex informatikai projektek kihívásaival. A féléves intenzív műhelymunka során a diákok valós képet kapnak a szakmáról és egyben megszerezhetik első komoly sikerélményüket informatikus-fejlesztőként. A résztvevők az ország minden szegletéből évről-évre nagyobb számban érkeznek a Műhelybe, idén már 14 befejezett projekttel büszkélkedhetünk.
„A programozóműhely missziója, hogy lehetőséget biztosítson a középiskolás diákoknak és felkészítő tanáraiknak a legmodernebb ismeretek megszerzésére azáltal, hogy saját projektötleteiket megvalósítják a mentorok támogatásával.”
Az eseményt Marhefka István, a Műhely vezetője és Kozsik Tamás az ELTE Informatikai Kar dékánja nyitotta meg. A csapatok bemutattak többek között programozást tanító játékokat, interaktív programozás tanulás közösségi platformot, digitális zenegyűjtő alkalmazást, jogászok munkáját megkönnyítő szerződésgeneráló alkalmazást és sok minden mást. A projektek és a felhasznált technológiák ismertetése mellett, a diákok részletesen beszámoltak a feladatmegosztás, az együttműködés buktatóiról és örömeiről.
A résztvevő diákok először, de remélhetőleg nem utoljára ültek az egyetemi padokban és próbálhatták ki magukat előadóként a zsúfolási telt terem közönsége előtt.
Gratulálunk a csapatoknak és mentoraiknak!