Oldal kiválasztása

LEZÁRULT A DUSZA ÁRPÁD PROGRAMOZÓMŰHELY

2024/2025-ÖS ÉVADA

A Dusza Árpád Programozóműhely idei évada 2025. február 22-én sikeresen lezárult. A műhely célja idén is az volt, hogy tehetséges középiskolai diákok számára biztosítson egy inspiráló környezetet, ahol fejleszthetik programozási és problémamegoldó készségeiket, valamint betekintést nyerhetnek a csapatmunka és az innováció világába.

Idén is számos kiváló csapat dolgozott izgalmas projekteken, amelyek kreatív és technológiai megoldásokat kínáltak különböző problémákra.

Az idei év csapatai és ötletei:

3+2G

  • Rövid leírás: Szerződések írását segítő alkalmazás
  • Technológiák: Electron
  • Iskola: Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma, Pécs

Friss hús

  • Rövid leírás: Kisállatok életét szimuláló játék
  • Technológiák: Godot, MagicaVoxel
  • Iskola: Váci Piarista Gimnázium, Vác

GG

  • Rövid leírás: Versenyfutás valós helyszínekre mobilapplikáción keresztül, közösségi élménnyel és társadalmilag hasznos kihívásokkal
  • Technológiák: React Native + ASP.NET
  • Iskola: Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen

IndexOutOfRange

  • Rövid leírás: Űrben játszódó AI-t hasznosító játék
  • Technológiák: Unity, C#, MySQL
  • Iskola: Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen

Korlátlanul

  • Rövid leírás: AI-t hasznosító 2D-s játék
  • Technológiák: Kotlin, Firebase, Android Studio
  • Iskola: Kaposvári Táncsics Mihály Gimnázium, Kaposvár

Laborpatkányok

  • Rövid leírás: Közösségi programozási feladatgyűjtemény
  • Technológiák: PostgreSql, c# backend, nextjs frontend
  • Iskola: vegyes csapat több középiskolából

Legionem

  • Rövid leírás: Gamifikált szokáskövető alkalmazás
  • Technológiák: Flutter, Google Firebase
  • Iskola: Kecskeméti Református Gimnázium, Kecskemét

Memento Mori

  • Rövid leírás: Tanulást segítő memóriajáték
  • Technológiák: Html/Css/Typescript, VueJs, Bootstrap
  • Iskola: Váci Piarista Gimnázium, Vác

moszafo

  • Rövid leírás: Továbbgondolt Bang! kártyajáték
  • Technológiák: Svelte, Typescript
  • Iskola: BMSZC Pataky István Híradásipari és Informatikai Technikum, Budapest

    PyFlare Dev Team:3

    • Rövid leírás: Vizuális platform Python nyelv tanulásához
    • Technológiák: Flask + Prisma + MySQL
      Vite React
    • Iskola: BMSzC Bolyai János Műszaki Technikum és Kollégium, Budapest

    Undefined

    • Rövid leírás: Űrben játszódó túlélős és felfedezős játék
    • Technológiák: Godot, GdScript, github
    • Iskola: Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum, Debrecen

    кот

    • Rövid leírás: Automatizált zenekönyvtár menedzselő alkalmazás
    • Technológiák: GoLang, Angular, GitHub
    • Iskola: KRK Szilády Áron Gimnázium és Kollégium, Kiskunhalas

    A műhely zárórendezvényén a résztvevő csapatok bemutatták fejlesztéseiket, és megosztották tapasztalataikat a mentorokkal és a szakmai közönséggel. A program során a diákok nemcsak technikai tudásukat mélyítették el, hanem értékes visszajelzéseket is kaptak, amelyek segíthetik őket jövőbeli fejlődésükben.

    Ezúton is köszönjük minden résztvevő diák, felkészítő tanár, mentor és szervező munkáját!

    A Dusza Árpád Programozóműhely jövőre is várja a fiatal tehetségeket!

    A zárórendezvényen készült képek itt tekinthetők meg: GALÉRIA

    VISSZAJELZÉSEK A CSAPATOKTÓL

    Torvaji Boglárka, a Memento Mori csapattagjának beszámolója a Zárórendezvényről:

    Dusza Műhely Zárórendezvény

    Február 22-én tartották meg a  az ELTE Informatikai Kara, illetve az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete által meghirdetett Dusza Árpád programozói műhelynek záró eseményét

    A rendezvényen tizedikes informatika ++ csoporttal vettünk részt. A projekten október óta dolgoztunk két csapatban, én három osztálytársammal (Danczi Imola, Heier Ágoston, Gémes Dániel) alkottunk a „Memento Mori” nevű csapatot, illetve négy évfolyamtársam (Pozsgai Kristóf, Czinege Milán, Balázsovics Péter, Jaczó Ádám) alkották a „Friss hús” nevű csapatot.

    A feladatunk egy egyéni projektötlet elkészítése volt egy csoportmentor segítségével. A munkánk részeredményeit a havi rendszerességgel tartott workshopokon volt lehetőségünk bemutatni, illetve itt ismerkedhettünk meg a többi csoport projekjével és azzal is, hogy ők milyen technológiát használtak az ötletük megvalósításához és milyen problémákba ütköztek.

    A záróesemény az ELTE Informatikai Karán került megrendezésre, ahol már a kész projektünket mutattuk be. A program során rengeteg élményben és új ismeretben gazdagodtunk, volt lehetőségünk a szakmában dolgozó mentoroktól tanulni és megismeri hogyan áll össze egy nagyobb szabású programozási projekt és ezt hogyan lehet csapatban megvalósítani például a kódok összeszerkesztése által, ami nagyon izgalmas volt. Biztosan tudjuk majd hasznosítani a későbbiekben is az itt megszerzett tudást.

    A mellékelt fotók a záróeseményen készültek.

    További részletek a programról: https://duszamuhely.hu/  

    Torvaji Boglárka 10. C

    FORRÁS

    Az ELTE IK beszámolója a zárórendezvényről:

    2025. február 22-én mutatta be eredményeit a Dusza Árpád Programozóműhely

    A workshopon rekordszámú, 14 középiskolás csapat mutatta be informatikai projektjét. A Dusza Árpád Programozóműhelyt az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete (ISZE) és az ELTE Informatikai Kar szervezi, célja az informatikai tehetséggondozás, a középiskolások megismertetése a komplex informatikai projektek kihívásaival. A féléves intenzív műhelymunka során a diákok valós képet kapnak a szakmáról és egyben megszerezhetik első komoly sikerélményüket informatikus-fejlesztőként. A résztvevők az ország minden szegletéből évről-évre nagyobb számban érkeznek a Műhelybe, idén már 14 befejezett projekttel büszkélkedhetünk.

    „A programozóműhely missziója, hogy lehetőséget biztosítson a középiskolás diákoknak és felkészítő tanáraiknak a legmodernebb ismeretek megszerzésére azáltal, hogy saját projektötleteiket megvalósítják a mentorok támogatásával.”

    Az eseményt Marhefka István, a Műhely vezetője és Kozsik Tamás az ELTE Informatikai Kar dékánja nyitotta meg. A csapatok bemutattak többek között programozást tanító játékokat, interaktív programozás tanulás közösségi platformot, digitális zenegyűjtő alkalmazást, jogászok munkáját megkönnyítő szerződésgeneráló alkalmazást és sok minden mást. A projektek és a felhasznált technológiák ismertetése mellett, a diákok részletesen beszámoltak a feladatmegosztás, az együttműködés buktatóiról és örömeiről.

    A résztvevő diákok először, de remélhetőleg nem utoljára ültek az egyetemi padokban és próbálhatták ki magukat előadóként a zsúfolási telt terem közönsége előtt.

    Gratulálunk a csapatoknak és mentoraiknak!

    FORRÁS