A jelentkezési időszak a 2024/2025-ös tanévre lezárult.
További jelentkezéseket már nem áll módunkban fogadni.
FELHÍVÁS A DUSZA ÁRPÁD PROGRAMOZÓMŰHELYBEN
VALÓ RÉSZTVÉTELRE
2024-2025
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete az ELTE Informatikai Kar társszervezésében a 2024-2025-es tanévben is meghirdeti a Dusza Árpád Programozóműhelyt.
A műhelybe várjuk középiskolás programozói csapatok jelentkezését (legalább 3, legfeljebb 5 fős), akik maguk által választott termékötletet valósíthatnak meg projektszerűen, iparban dolgozó mentorok szakmai támogatásával.
A csapatok a projektötlet listából választhatnak ötletet, amit tetszőlegesen továbbfejleszthetnek és/vagy módosíthatnak. Külön üdvözöljük azon csapatokat, akik teljesen saját ötlettel pályáznak.
Idén egyéni jelentkezőket is fogadunk úgy, hogy a jelentkező diákok nem egy iskolából jelentkeznek. Belőlük kísérleti jelleggel szeretnénk csapatot formálni. Ez a csapat a projektötletlista „Közösségi programozási feladatgyűjtemény” ötletén fog dolgozni.
A műhelyben dolgozó csapatoknak lesz egy főmentoruk, akivel a projekt indulásakor felveszik a kapcsolatot, egyeztetik az együttműködés módját. Ez a főmentor lesz a mentorprogramhoz kapcsolódóan az elsődleges kapcsolattartó.
A mentorok rövid bemutatkozása segíthet a technológiai választásban. A mentorok akkor is tudnak támogatást nyújtani, ha a csapat olyan technológiát választ, amiben a mentor nem szakértői szinttel bír.
(Ha olyan ötletet választ a csapat, amihez speciális hardver szükséges, akkor azt kérjük megemlíteni a jelentkezéshez csatolandó projektleíró dokumentumban. A támogatókon keresztül korlátozottan lehetőség nyílhat eszközöket kölcsönöznie a csapatoknak.)
A kidolgozás ideje alatt 3 workshop kerül megrendezésre, amelyeken a csapatok személyesen bemutatják a munkáikat egymásnak, illetve egyeztetnek a mentorokkal.
A mentorok tisztelettel meghívják a csapatok tagjait tanító informatikatanárokat a programban való részvételre. A csapat tagjai a jelentkezéskor küldjék el felkészítő tanáruk nevét, elérhetőségét, miután a jelentkezést vele megbeszélték. A tanároktól otthoni támogatói, biztatói szerepet kérünk és a főmentorral való elektronikus kapcsolatot.
Jelentkezés előtt kérjük elolvasni a csapattagok és a felkészítő tanár részéről is a részletes módszertani dokumentumot, amely tartalmazza a műhely működésének leírását.
Fontos dátumok:
- 2024. szeptember 29.: jelentkezési határidő
- 2024. október 15.: mentorok döntenek a kiválasztott csapatokról
- 2024. november 9.: első workshop, 9h-15
- 2024 december 8.: második workshop (vasárnapi nap!), 9h-15h
- 2025. január 11.: harmadik workshop, 9h-15h
- 2025. február: záróesemény. Végleges munkák bemutatása a csapattagok által meghívott családtagok, barátok, ismerősök és informatikatanárok és más szakemberek előtt. A résztvevők között megszavazásra kerül a legjobb időpont.
A workshopok és a záró esemény helyszíne: ELTE Informatikai Kar, XI. Kerület (pontos helyszín a résztvevők létszámának függvényében fog majd kiválasztásra kerülni)
A jelentkezés Google Forms űrlap kitöltésével lehetséges.
A műhelyen való részvétel ingyenes.
Budapest, 2024. 09. 16.
Felmerülő kérdés esetén kérjük a következő email címen a kapcsolatfelvételt: istvan kukac duszamuhely.hu
Mentorok bemutatkozása
Badics Alex
Általános iskolában kezdtem a hobbi programozást, és mind ott, mind középiskolában részt vettem sok versenyen, többek között a Dusza versenyen is. Immár 12 éve dolgozom a szektorban változatos területeken: biztonság, webfejlesztés, IT management, app fejlesztés, autóvezérlő szoftverek, stb. Szakmai tapasztalatom első felét programozóként, a második felét termékmanagerként töltöttem, bár ez nem azt jelenti, hogy a programozást abbahagytam.
Kiemelten fontosnak tartom, hogy egy szoftver ne legyen öncélú; valódi ügyfél igényt elégítsen ki, és legalább egy valamiben jobb legyen a versenytársainál. Az, hogy „mi van a színfalak mögött”, pl. szuper bonyolult algoritmusok vagy csak néhány meglévő library össze szigszalagozva, teljesen másodlagos. Technológiailag a fő profilom a natív szoftverek PC-n vagy beágyazott eszközökön, de fejlesztettem weboldalt, szervert, mobil appot… egy idő után minden nyelv hasonlít valamelyik korábban megtanultra, szóval nem szoktam megijedni az új technológiáktól vagy területektől.
Fő kompetenciák: C++, Rust, Python, Játékfejlesztés, Beágyazott szoftver fejlesztés, Szerveroldali démonok, Termék management, Fejlesztési folyamatok.
Dusza Anikó
Középiskolás koromban kezdtem programozni, majd a Debreceni Egyetemre mentem, ahol programtervező informatikusként végeztem. Még egyetemi tanulmányaim alatt kezdtem érdeklődni az adatbányászat és a mesterséges intelligencia iránt, és a diplomamunkám is egy szövegbányászati témából írtam.
Az egyetem óta különböző informatikai munkakörökben dolgoztam, voltam Java fejlesztő, technical supportos, és foglalkoztam master data managementtel is. 2020 óta dolgozom adatközelibb munkakörben, amiben többféle feladatom is volt: algoritmusok fejlesztése R-ben és Pythonban, applikácófejlesztés, riportok készítése, adatbázisok létrehozása és kezelése.
A vezetéknevem ellenére nem tudok rokoni kapcsolatról Dusza tanár úrral, persze egy családfa kutatás érdekes eredményt hozhat.
Fő kompetenciák: Python programozás, adatbázis-tervezés, adatvizualizáció, prezentációk készítése és tartása, PowerBI, Excel, Scrum, csapatmunka.
Korom Szilárd
Korom Szilárd vagyok, végzettségem szerint középiskolai matematikatanár és középiskolai informatikatanár. 2017 óta tanítok az ELTE Informatika Karán programozáshoz kapcsolódó kurzusokat programtervező informatikus és informatikatanár hallgatóknak. 2020 óta az egyetem Doktori Iskolájába járok, így az oktatás mellett kutatási projektekben is részt veszek. Főbb érdeklődési köröm a programozás oktatási módszertanok, valós idejű rendszerek és okoseszközök. 1 évig tanítottam a Madách Imre Gimnáziumban, de azóta a középszintű oktatással felhagytam, helyette programozóként dolgozom az OTP-nél, ahol jelenleg „Senior fejlesztő” pozícióban vagyok.
Középiskolás koromban rendszeres résztvevője voltam a Dusza programozói versenynek. Később csapatot is készítettem fel, majd versenyfeladatot írtam, és zsűriként is jelen voltam/vagyok.
Amikor én tanultam programozni, nem volt lehetőségem szoftverfejlesztőtől segítséget kérnem, így a legtöbb fogást autodidakta módon sajátítottam el. A Dusza Műhely mentoraként segíteni szeretnék a programozni vágyóknak, hogy kérdezhessenek, valódi működő alkalmazásokat készíthessenek.
Fő kompetenciák: Java backend, C# (.NET, ASP.NET), SQL, Clean code, Refaktorálás, Tesztelés, Continuous Integration, Shell script, Powershell script, Rasperry Pi, Arduino, Csapatmunka.
Kovács Enikő
Gyerekkoromban szerettem számítógépes játékokat játszani, valamint apukámmal különálló alkatrészekből PC-ket összeszerelni. Programozni tanulni viszont csak később, a gyermekeimmel itthon töltött kiskori évek alatt kezdtem.
A hobbiból foglalkozás lett, így lassan öt éve dolgozom ezen a területen. Backend fejlesztőként a Java nyelv és a Spring Boot keretrendszer használatában vagyok otthon, a jelenlegi munkahelyemen pedig a frontend fejlesztést is egyre nagyobb lelkesedéssel végzem az Angular segítségével. Nagyvállalati, belső céges használatra szánt webes alkalmazásokat készítünk. Korábban két éven keresztül kezdőket is oktattam, mentoráltam.
A 2023/2024-es tanévben már részt vettem a Dusza Műhelyben mentorként, a csapatommal nagyon jól tudtunk együtt dolgozni, ezért örömmel vettem idén is a felkérést.
Fő kompetenciák: Java, Spring Boot, HTML, CSS, TypeScript, Angular, Clean Code, konténerizáció (Docker).
Kuklin István
Emlékeimben kutatva az Ubuntu 7.10 kiadásának környékén, azaz közelítőlegesen az általános iskolai éveim végén kezdtem el alaposabban elmélyülni az informatikában, a gimnáziumi tanulmányaim során ezt elsősorban az üzemeltetésre kiterjesztve.
Elszántabban ugyanennek az időszaknak a közepe-felé kezdtem el programozni, végül az utolsó szemeszterben megtartottam saját C++ szakkörömet. Első gyakornoki munkámat közvetlenül az egyetemi tanulmányaim előtt kezdtem meg, amely megihlette a TDK-nyertes projektemet is.
Jelenleg egy kisebb vállalatnál dolgozom backend fejlesztői szerepben, szükség esetén devops és üzemeltetői feladatokat is ellátva.
Középiskolai éveim során egyfajta „hibridként” két hobbim jellemzett: egyfelől az informatika, másfelől kóruséneklés; mindkettő a mai napig elkísér. Derűs, bátorító mentor szerepében nagy örömömre szolgál és megtisztel a lehetőség a szakma szeretetének továbbadására.
Fő kompetenciák: C++, Python, C# és Java nyelvek, szoftver architektúra, SOLID, Linux (Debian, Arch), konténerek (Docker).
Marhefka István
9 éves koromban kezdtem a programozást, gyerekkoromban sokat jártam programozási versenyekre. Büszke vagyok arra, hogy 1997-ben ezüstérmes lettem a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián. Később 20 éven át dolgoztam professzionális szoftverfejlesztőként, és mindig azt kerestem, hogy hogyan tudok a felhasználóknak olyan szoftvert készíteni, ami számukra hasznos, és amiben én (és a csapattársaim) is a legjobb szakmai megoldásokat tudjuk megalkotni.
Jelenleg agilis szoftverfejlesztő csapatokat, szervezeteket támogatok agilis coachként, software architectként saját cégemmel, az Agiluu-val. Célom, hogy a szakmai kiválóságra való törekvés közvetítésén túl támogassam a velem dolgozókat abban is, hogy saját tehetségeiket a csapatmunka során felfedezhessék és kiaknázhassák.
A Dusza Műhely egyik alapító mentora vagyok, és a Dusza versenyen is kezdetektől fogva résztveszek szervezőként és zsűritagként. Dusza Árpád tanár úr, akinek emlékére a műhelyt és a versenyt is létrehoztuk, mintegy 30 évvel ezelőtt tanárom volt. A vele való kapcsolatom és a közös munka nagyban meghatározta későbbi szakmai pályámat, amiért hálás vagyok neki.
Fő kompetenciák: Java backend, Adatbázisok (SQL, NoSQL) Tervezés (UI, DB, architektúra, projektmenedzsment), Clean code, Refaktorálás, Test Driven Development, Continuous Integration, Csapatmunka.
Máriás Zsigmond
Máriás Zsigmond vagyok, végzettségemet tekintve programtervező matematikus (ELTE), napi foglalkozásomat tekintve informatikai vállalkozó, aki szoftverfejlesztéssel foglalkozik. A számítógépekhez a játékokon keresztül kapcsolódtam az általános iskolában, ami abban az időben egy jó csomó addicionális feladatot is jelentett: lemezekkel bajlódás, ki-betömörítés parancssorból, stb. A középiskolában kezdtem autodidakta módon programozni tanulni pascalban másrészt akkor találkoztam a webfejlesztéssel egy lemezújság CD mellékletének HTML tanfolyamán. Innen már nem volt megállás, ebben az irányban tanultam tovább, ez lett a szakmám, majd webfejlesztő céget alapítottam az egyetem elvégzése után, ami szépen kinőtte magát én pedig eközben az összes lehetséges szerepben dolgoztam – programozó, architect, product owner, projekt manager, értékesítő. A napi munkám mellett oktatok az ELTE informatikai karán külsős óraadóként és szívesen segítek másoknak is a projektjeikben így sok-sok sideprojektben vettem részt az évek során, amelyek között nemzetközi sikerek is akadtak.
Szívem csücske a szakmán belül az olyan szoftvertermékek tervezése, amelyek valós problémát oldanak meg és a felhasználók szívesen használják, így vastagon benne vagyok a cégem termékeinek tervezésében valamint több spinoff projektet csináltunk az évek során, amelynél az ötletelésben majd az MVP megtervezésében és az inkrementális fejlesztések specifikálásában vastagon benne vagyok. Ebben tudok a csapatnak is a leginkább segíteni: milyen legyen az a termék, mi a minimum ameddig el kell jutni és mik azok a pici inkrementumok amelyekkel a projekt jobb lesz. Ezen kívül az implementáció módja, architektúra, technológiaválasztás terén is ellátom jótanácsokkal a csapatomat.
Fő kompetenciák: algoritmusok, adatmodell tervezés, szoftvertermék tervezés, inkrementális módszertan, projektmenedzsment, programozás (js, php, c++)
Miglász Dániel
Nagyjából 12 éves koromban kezdtem a programozással foglalkozni, és a középiskolában, valamint az egyetemen is jártam különböző programozással kapcsolatos versenyekre, ahol országos szinten több szép eredményt is el tudtam érni.
Gyakornokként több munkahelyet, területet kipróbáltam így belekóstoltam a quality, a tesztelés és a fejlesztés világába is, valamint különböző módszertanokban, így például az agilitásban is szereztem tapasztalatot. Több, mint 6 éve a Boschnál dolgozok, eleinte szoftverfejlesztőként, majd team leader és jelenleg product owner munkakörben vezetéstámogató rendszerek fejlesztése kapcsán.
A Dusza versenyen először versenyzőként vettem részt, majd korábbi iskolám csapatának kísérőjeként, és felkészítőjeként tértem vissza, nem sokkal később pedig a szervező és zsűri csapat részévé is váltam. Fontosnak tartom, hogy lehetőséget biztosítsunk arra, hogy a diákok megtapasztalhassák mi a különbség programozás és szoftverfejlesztés között, milyen az otthoni programozgatás helyett csapatban és projektben gondolkodva valamit megalkotni, különböző célokat megfogalmazni és azokat elérni. A Dusza Műhely egyik alapító mentoraként ezt a missziót próbálom képviselni.
Fő kompetenciák: C/C++, Clean code, Projektmenedzsment, Csapatmunka, Tesztelés.
Murányi Sándor
2000-ben kezdődött az informatikai pályafutásom, amikor barátaim hatására eladtam az ajándékul kapott mini Hi-Fi tornyomat, és vettem belőle egy ház nélküli, összetákolt PC-t. Mire 2007-ben megérkeztem az első munkahelyemre, már egyedül megvalósítottam több projektet kisebb cégeknél és egy saját magam által megálmodott és összerakott képmegosztó oldal létrehozásán is túl voltam. Mivel minden projektemen és minden cégnél ahol dolgoztam, a projekt majdnem egész skáláján ott voltam (üzlet, infrastruktúra, fejlesztés és csapat irányítás), rengeteg tapasztalatot sikerült összeszednem csapatok és problémák megfelelő szervezésében és megvalósításában úgy, hogy közben a fejlesztés nagyon is aktív résztvevője maradtam. A legbüszkébb arra vagyok, hogy már nem az első cégnél sikerül működő csapatot összeraknom, miközben hitelesen tudom őket segíteni a napi feladatok megvalósításában. Mivel rendszeresen veszek részt játékfejlesztői game jam-eken, ezért nagyon hatékonyan tudom segíteni a csapatokat abban, hogy határidőre szállítsanak valamit, ami működik, és a lehetőségekhez mérten közel áll az elvárásokhoz.
Fő kompetenciák: Blockchain, Java, Typescript, Angular, Rust, Clean Code, CI, Automatizálás, Docker, SQL/NoSQL, Tervezés, Projektmenedzsment, Refaktorálás.
Nagy Dávid
Gyerekkoromban (meg egyébként még most is) nagyon szerettem a számítógépes játékokat, emiatt nagyon érdekelt az informatika. Középiskolának egy „infós” sulit választottam, ahol megtanultam a programozás alapjait Java nyelven. Nagyon megtetszett a programozás, így az Óbudai Egyetemen mérnökinformatikus hallgatóként folytattam tanulmányaimat. A tanulás mellett szerettem átadni a tudásomat másoknak és nagyon örültem, amikor lehetőséget kaptam arra, hogy az Óbudai Egyetemen tevékenykedjek, mint demonstrátor. Ezalatt a másfél év alatt SQL-t, PL/SQL-t taníthattam hallgatóknak. Oktatói pályafutásom során tanítottam még 2 évig informatikai középiskolában, illetve a mai napig vállalok magánóra keretében informatika/digitális kultúra érettségi felkészítést.
„Főállásban” jelenleg Product Owner vagyok. Ugyanakkor nem csak az izgalmas és felhasználó-központú szoftvertermékeket kedvelem, de a termékfejlesztés folyamatának empirikus javításában is szeretek részt venni.
Elsősorban abban szeretnék segíteni a csapatoknak, hogy ne csak működő kódot, hanem terméket készítsenek, amelyet jó használni.
Fő kompetenciák: Scrum, Termékmenedzsment, UX/UI, SQL, Adatmodellezés, OOP, Tervezési minták, Android fejlesztés Kotlin nyelven, HTML, CSS, JS, PHP, Java, C#.
Nyíri Richárd
Gyerekkoromban kezdtem el a számítógépekkel és informatikával foglakozni. Az általános iskolában minden lehetőséget és különórát kihasználtam. A Gimnázium alatt elvégeztem egy programozó képzést és OKJ bizonyítványt szereztem. Itt ismerkedtem meg a programozás alapjaival és számos programnyelven programoztam. Az egyetemen folyamatmodellezéssel és folyamatfejlesztéssel foglalkoztam. Jelenleg egy szoftverfejlesztő cégnél dolgozom, ahol IP alapú telefon hálózatot fejlesztünk Cloud Platformokra. Itt tesztelőként kezdtem dolgozni, majd vezető tesztelő és test coordinator lettem. Jelenleg Product Ownerként dolgozom remote csapattal.
Fő kompetenciák: Scrum, Termékmenedzsment, Tesztelés, Tesztelési módszertanok.
Pákai Vivien
Pákai Vivien vagyok. Több, mint 5 éve Scrum Masterként támogatok IT csapatokat és különböző iparágakban szereztem ezidő alatt tapasztalatot. Ebben a szerepkörben számomra a legfontosabb küldetés, hogy a hatékonyságot és az együttműködést segítsem, mint egyfajta motorolaja a csapatnak. A legnagyobb sikerélmény számomra, ha azt látom, hogy kialakul a kohézió a csapattagok között és egymást támogatva és ösztönözve sikerül mindenkinek folyamatosan fejlődni és közösen valami igazán értékeset alkotni. Ebben tudok a verseny során segíteni az általam mentorált csapatnak.
A felsorolt mentorokon kívül további mentorok is részt vesznek a műhelyben, akikkel folyamatosan bővítjük a listát.